Voor ouders

Het einde van de basisschooltijd van uw kind is in zicht. Dat betekent dat u en uw kind voor een belangrijke beslissing staan: welke middelbare school is de juiste keuze? Het aanbod is heel divers. Van brede scholengemeenschappen die verschillende opleidingsrichtingen aanbieden tot kleine scholen die zich focussen op één specifieke groep leerlingen.

Ook zijn er scholen met een speciaal profiel zoals: sport, kunst & cultuur. En zijn er scholen met een Technasium of een afdeling voor hoogbegaafden. Sommige scholen hebben een brede brugklas waar leerlingen met verschillende schooladviezen bij elkaar in de klas zitten.

Op deze website vindt u het aanbod van alle scholen in de regio Arnhem, de Liemers, Lingewaard, Overbetuwe, Renkum & Rheden. Bekijk alle scholen in de regio.

Van Praktijkonderwijs tot vwo

Binnen het voortgezet onderwijs zijn er verschillende onderwijssoorten: praktijkonderwijs, vmbo, havo en vwo. Hoe zitten deze opleidingen in elkaar?

aanmelden middelbare school

Vanaf schooljaar 2023-2024 is er één centrale aanmeldweek voor alle leerlingen van groep 8. U schrijft uw kind in die week in bij de gewenste middelbare school. Hoe meld ik mijn kind aan?

Extra ondersteuning

Heeft uw kind behoefte aan extra ondersteuning? Dan kijkt de school van uw keuze eerst of zij die zelf kan bieden. Lees meer over extra ondersteuning voor uw kind.

naar de brugklas

Als uw kind naar de brugklas gaat, verandert er veel. De middelbare school is meestal verder van huis en vaak veel groter dan de basisschool. De schooltijden en -vakken zijn anders en uw kind krijgt voor elk vak een andere leraar. Bovendien krijgt uw kind (meer) huiswerk. Wat verandert er nog meer voor mijn kind?

Wil je verder kennismaken met een of meer scholen?

Bekijk de kalender