Kennismaken

Op deze website, én op de eigen websites van de scholen, vind je ontzettend veel informatie. Maar het is natuurlijk het allerleukst om eens rond te kijken op een of meer scholen. Dan krijg je pas echt een goede indruk!

TIP! In de Kennismakingskalender zie je waar, wanneer & hoe je kunt kennismaken op de verschillende scholen.

Open dagen

De meeste scholen organiseren een (online) open dag. De school zet dan de (digitale) deuren open voor jou. Samen met heel veel andere kinderen uit groep 8 kun je dan in de lokalen kijken, proefjes doen, luisteren naar wat docenten en leerlingen vertellen en natuurlijk alles vragen wat je wil!

Mini-lessen & doe-dagen

Wil je graag een dagdeel meedraaien op een school en een echte les volgen? Op veel scholen kun je je aanmelden voor een mini-les of doe-dag (groep 8). Zo maak je niet alleen kennis met de school, maar ook met misschien wel jouw toekomstige klasgenoten!

Andere info-bijeenkomsten

Natuurlijk is het ook belangrijk dat je ouders een goed gevoel hebben bij de school waar jij de komende jaren naar toe gaat. Sommige scholen organiseren daarom speciale (online) infoavonden voor ouders.

Wat weet jij al over de middelbare school?

Doe de brugklaskwis